Miért érdemes kerékpározni?

Miért érdemes kerékpározni?

Elég szétnézni a város utcáin, és meggyőződhetünk arról, hogy a kerékpározás egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Honnan ered ez a töretlen érdeklődés?

Egyre többen tartják fontosnak az egészséges életmódot. Lehet, hogy pont ezért egyre többen, fiatalok és idősebbek egyaránt, inkább otthon hagyják a slusszkulcsot és biciklire pattannak.

A kerékpárnak rengeteg előnye van, praktikusság és egészségmegőrzés terén is. A Praktikus okok közé tartozik elsősorban a könnyű és gyors helyváltoztatás a városban. Ennek nem csak a dugóktól terhelt városi csúcsforgalomban lehet nagy jelentősége. Az egyre kiterjedtebb kerékpárút hálózatnak köszönhetően teljes szabadságot élvezhetünk kerekezés közben.

A legfontosabb pozitívuma azonban az egészségmegőrzés területén keresendő. Kiváló kalóriaégető tulajdonsága révén fogyókúrázok számára kulcsfontosságú lehet. Egy órányi biciklizés nagyjából 400-600 kalóriát éget el. Ehhez még nem is kell túl erősen tekernünk, laza, közepes tempójú haladással elérhető. A kerékpározás egyúttal jótékony hatású belső szerveink működésére is, különös tekintettel a tüdőre, szívre és keringési rendszerünkre. Ha valaki szívdobogásérzéssel, magas vérnyomásban vagy visszértágulásban szenved, a rendszeres kerékpározás biztosan enyhíti a panaszait. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a szervezet oxigénellátása jelentős mértékben javul, akár csak az agyműködés és az általános közérzet.

A kerékpár tehát kiváló gyógyír a depresszióra is.

A gyönyörű alak szépen kidolgozott fenékkel, combbal és vádlival, megerősített légutakkal és keringési rendszerrel, erős immunrendszer, kiváló kondíció és javuló általános egészségi állapotot – mindez a kerékpározás jótékony hatása. Szóval miért ne szeretnénk?