Hogy győzhető le az izomláz?

Hogy győzhető le az izomláz?

Az izomláz a megerőltetést követő izomfájdalom köznapi elnevezése. Ha izomzatunk nincs felkészülve a szokatlanul intenzív megerőltetésre, ez az állapot akár napokig eltarthat.

Általánosan elterjedt vélekedés, hogy az izmokban oxigénhiány következtében létrejövő tejsav okozza. Ez a sav azonban nagyjából két óra alatt felszívódik, miközben az izomfájdalom akár napokig eltarthat. Valójában az izomszövet mikroszkopikus szakadásai okozzák a fájdalmat. Ez a kellemetlen érzés rendszerint 3-7 napig megmarad. Ez idő alatt a szakadás helyén gyulladás lép fel, de az izmok is erősödnek és regenerálódnak. A túlterhelés ilyen tüneteit számos módon enyhíthetjük.

1. Masszázs

Legfontosabb feladata a vérkeringés javítása. A legjobb nyitott tenyérrel végezni, különböző erősséggel. Az élénkebb vérkeringés hamarabb eltávolítja a tejsavat a szervezetből. Ez a módszer kezdetben fájdalmas lehet, az óvatos masszázs azonban fokozatosan meghozza hatását.

2. Forró fürdő

Ez esetben a magas hőmérséklet hat serkentően a vérkeringésre és az anyagcserére. Időnként önthetünk hideg vizet a fájdalmas területre. Hasonlóan jó ötlet lehet a gőzfürdő, mivel a szaunában a szervezet oxigénellátása javul, és regenerációja is gyorsabb.

3. Izomlazító és sport krémek

A bőr érzőideg-végződéseit stimulálja, vérbőséget hoz létre a szövetekben, ezzel könnyítve meg a metil-szalicilét felszívódását és a szövet detoxikációját.

4. Zöldség, gyümölcs, víz

Számos nélkülözhetetlen vitamint és ásványi anyagot pótolnak, amiket az edzés során elvesztettünk. Ez a magnézium, a kálium, C-vitamin. Érdemes vasban gazdag ételeket fogyasztani. Mivel a vas szintetizálja a hemoglobint, növeli a vér oxigénszállító képességét.