Hogy erősítsük szervezetünk ellenálló képességét?

Hogy erősítsük szervezetünk ellenálló képességét?

A mindennapos stressz, rohanó életmód, ülőmunka: Ezek a tényezők mind csökkentik szervezetünk ellenálló képességét. Mit tehetünk annak érdekében, hogy ellenállóbb legyen?

Gyakran megfázol? Mindig ugyan azt a betegséget kapod el? Még a lépcsőn is nehezedre esik felmenni és alvászavaraid vannak? Minden bizonnyal csökkent az ellenálló képességed. Ismerd meg tanácsainkat, melyek segítségével javíthatsz egészségi.

1. Aludj, és még egyszer, aludj

Hogy megfelelően működhessen, egy felnőtt ember szervezetének átlagosan 7-8 óra alvásra van szüksége naponta. Ha pihenésre és az éjszakai alvásra kevesebb időt fordítunk, káros hatással lesz ellenálló képességünkre is. A kialvatlan és feszült idegzetű szervezet jobban ki van téve minden fertőzésnek, mi pedig folyton betegeskedünk.

 2. Mozogj

Javítjuk immunrendszerünket azzal, hogy egyetlen napra sem feledkezünk meg a fizikai aktivitásról. Minden nap időt kell szánnunk legalább egy hosszabb és energikusabb sétára, hetente háromszor pedig valamilyen rendszeres edzésre. Hogy ezt biztosítsuk szervezetünknek, beiratkozhatunk fitneszterembe vagy elkezdhetünk futni. Beszerezhetünk otthonra valamilyen alkalmaz gépet (például szobabiciklit) amit rendszeresen használunk.

 3. Fogyassz antioxidánsokat

Az antioxidánsok javítják az ellenálló képességet, mivel védik a szervezetet az ártalmas szabad gyökök támadásaitól, amik gyakran a betegségekhez vagy fertőzésekhez vezetnek. Hogy az antioxidánsok jótékony hatását élvezhessük, érdemes minél több zöldséggel és gyümölccsel gazdagítanunk étrendünket. Együnk például egy almát minden nap, valamely étkezés előtt.

4. Nyugodj meg

Hogy segítsük szervezetünket a gyorsabb regenerálódásban és javítsuk ellenálló képességét, érdemes minden nap időt fordítani értékes relaxációra. A TV és internet helyett olvashatunk valamilyen érdekes könyvet, vagy beszélgethetünk barátainkkal. Meglephetjük magunkat pihentető fürdővel vagy „otthoni spa-val”.