Hogy adhatjuk le egészségesen a fölös kilókat?

Hogy adhatjuk le egészségesen a fölös kilókat?

Csak kevesen lehetünk elégedettek alakunkkal. Ezért újabb módszereket keresünk, hogy a mérleg egy kicsivel kevesebbet mutasson, gyakran azonban erőfeszítésünk így is hiábavalónak bizonyul, vagy a leadott kilók azonnal visszajönnek. Hogy fogyjunk le?

Hiába halljuk minden pillanatban, hogy a „csodadiéta” a lehető legrosszabb megoldás, mégis újra és újra az újságban vagy interneten talált ígéretes kúrák után nyúlunk, amelyek elvégzésével néhány hét alatt ismét megtetszhetünk magunknak. Ki ne szeretné most azonnal látni az eredményt, és nem hónapokat várni rá, miközben még kedvenc ételeiről is le kell mondania? Hogy aztán a jojó-effektus ne törje ketté álmainkat, rá kell lelnünk a számunkra ideális arany középútra, néhány egyszerű szabály betartásával.

1. NEM a koplalásra, IGEN a racionális táplálkozásra. Az a meggyőződés, hogy a lemondás a legrövidebb út a lapos has felé, óhatatlanul a gyűlölt jojó-effektushoz vezet (hiszen nem koplalhatunk egész életünkben), ráadásul egész szervezetünket kimeríti. Ahelyett hogy lemondunk az étkezésekről, inkább együnk gyakrabban (2-3 óránként), kisebb porciókat. Ennek következtében anyagcserénk folyamatosan mozgásban lesz és a szervezet azonnal elégeti a bevitt kalóriát. Nem raktároz későbbre, mint a kalóriaszegény diéták során.

2. Rossz szokásaink megváltoztatása. Akár egy apró változás is nagyszerű eredménnyel jár – válaszd a vizet a színes, édesített és szénsavas üdítők helyett, használj elenyésző zsiradékot ételeid elkészítéséhez, az édességet váltsd fel gyümölcsre és kalóriaszegény finomságokra.

3. Több mozgás. A sport és az edzés a legjobb megoldás fogyókúrád felgyorsítására. A legjobb eredmény érdekében érdemes beiratkozni valamilyen rendszeres edzésre – ez lehet fitneszklub vagy bármely sportág – és emellett arra a testrészre koncentrálni, amelyről a leginkább szeretnél fogyni.

4. Kezdj el otthon főzni. A fogyás legnagyobb ellenségei a gyorsételek és azok az egészségtelen termékek, melyeket munkában, az órák szünetében eszünk. Hogy kiiktassuk ezeket a hátráltató tényezőket, saját magunknak kell elkészítenünk a szendvicseket és salátákat, amit magunkkal viszünk a munkába. Mindig legyünk nálunk valamilyen egészséges harapnivaló arra az esetre, ha megéheznénk. Ez lehet mandula, sárgarépa, vagy natúr joghurt. Segítségükkel könnyebben ellenállunk a gyorséttermek és automaták csábításának