Futás – milyen előnyei vannak?

Futás – milyen előnyei vannak?

A futás a legolcsóbb és legegyszerűbb módszer fizikai kondíciónk javítására és a fölösleges kilók leadására. Nem kell sehova beiratkoznunk és tagdíjat fizetnünk. Mindössze akaraterőre és egy pár kényelmes cipőre van szükségünk.

Kiváló edzés, ami nem csak a szervezet oxigénellátását javítja és serkenti a szívműködést, hanem erősíti a teljes keringési- és légzőrendszert. Mint minden gyakorlat esetén, itt is két fontos dologra kell figyelnünk: rendszeresség és kitartás. A legrosszabb dolog, ami megtörténhet egy kezdő futóval, vagy bárkivel, aki régóta nem végzett fizikai megerőltetést, hogy könnyen „feladják”. Bizonygatják maguknak és másoknak, hogy bármikor képesek ifjúkori eredményeiket megismételni és megállnák a helyüket keményen edző ismerőseik között is. A szervezetnek felkészülési időre van szüksége, nem csak a korábbi forma visszanyeréséhez, de még egy hagyományos edzés előtt is. Ellenkező esetben a túlzott megerőltetés izomláz formájában „köszön vissza”, hamar elmegy a kedvünk a folytatástól, akár sérülést is szenvedhetünk.

Hogy az edzés eredményes legyen, nagyon fontos a rendszeresség. Határozzunk meg három napot a héten (pl. kedd – csütörtök – szombat), amikor készek vagyunk legalább fél órát fizikai aktivitásra szentelni. Minden héten láthatóan javulni fog a kondíciónk, közérzetünk, légzésünk, a felszabaduló endorfin idővel függőséghez hasonló hatást és elégedettséget vált ki. A futás:

- hamarabb hoz eredményt mint más edzés,
- nem igényel megelőző felkészülést vagy drága sportszereket,
- gyakorlatilag bárhol és bármikor végezhető,
- boldogsághormonokat szabadít fel,
- segít eligazodni gondolataink között és belső párbeszédet is folytathatunk közben,
- csökkenti a vérnyomást,
- a leghatékonyabb antidepresszáns „pirula”,
- javítja az alakunk,
- növeli a szervezet teljesítőképességét,
- hatékonyan égeti a zsírt,
- rengeteg energiát ad,
- javítja a közérzetet,
- azt érzed, hogy bármire képes vagy.